NYUUZ.HU INFÓ
Legyél te is szerkesztő!
Regisztráció
Nyuuz kategóriák
Linkbeküldés
Szabályzat


NYUUZ.HU LOGIN
Login név:

Jelszó:



HIRDETÉS


LINKBEKÜLDÉS
Ha szeretnél linket beküldeni a kategória szerkesztőinek, akkor kattintsIDE!

KUUL ÜZENŐFAL


2014. 11. 20. 11:30 gyalogkakukk


2015-ben érkezik a Toyota hidrogénes autója


 
hozzászólások (8)

marci
2014.11.23. - 16:37:16
Ezt már űbergonosz kérdésnek minősítem! :-)

Mindenesetre a benzin még évekig versenyképes marad a hidrogénhajtással szemben. Itt a fejlesztés a lényeg, egyszer majd lesznek igazán nagyteljesítményű akkumulátorok és olcsó üzemanyagcellák.

A hidrogéncellánál sokkal kedvezőbb a metilalkoholcella. Izlandon a feleslegesen rendelkezésre álló elektromos energia felhasználásával a levegő CO2-jából állítanak elő metilalkoholt, az pedig alapvetően szállítható.

De az egyéni közlekedés zsákutca (amúgy imádok vezetni...). A közösségi közlekedésnél megoldott az elektromos meghajtás kb. 120 éve, nyilván egy régi villanymozdony hatásfoka nem mérhető össze egy maival, vagy egy régi villamosé.
0-0=0

hillman
2014.11.21. - 22:07:05
No, kedves marci, akkor jön az utolsó, mindent összefoglaló kérdésem:
Mennyibe kerül egy tanknyi -akár szemétből is előállítható- hidrogén, amivel 483km-t lehet menni, ezzel a majd' 15 millába kerülő, meglehetősen rút kinézetű, hangtalan járművel? :D
0-0=0

marci
2014.11.21. - 21:14:11
nem naív, csak gonosz... :-)
0-0=0

marci
2014.11.21. - 21:13:04
A hidrogén üzemanyagcellában elektromos áram termelődése mellett vízzé alakul. Eddig 1000$/kW volt a költsége. Egy 100kW-os üzemanyagcella 100.000$ lenne. Bár egy 100kW-os benzinmotor teljesítményéből a kereken már csak 30kW mérhető, a villanyhajtás hatásfoka ennél jobb lehet, tehát elég egy 30.000$-os cella is.

A hidrogént nem lehet könnyen tárolni, tankolni, ennél már észszerűbb a metilalkoholnak üzemanyagcellában való felhasználása.

Ja, és a hidrogént jelenleg nem vízbontással nyerik, hanem kőolajból... nyami
0-0=0

hillman
2014.11.21. - 20:03:26
Egy naiv kérdés:
Ha hidrogén üzeműnek hívják, azt úgy értelmezem, hogy hidrogént tankolok bele, amit a -valahogy- energiává alakít. Akkor minek termel áramot? Azzal hajt? Na de akkor elektromos hajtású a neve.
Vagy nem?
Zavaros. :P
0-0=0

marci
2014.11.21. - 18:33:17
Különböző mennyiségeket hasonlítanak össze, percet a méterrel. Egy családi ház egyhetes energiaszükséglete az kWh, szerintem kb. 100kWh. Az autó teljesítménye meg kb. 100kW lehet...
0-0=0

hillman
2014.11.21. - 12:17:49
Aláírom, hogy szükség van az új dolgokra, és tényleg lenyűgöző ez a fejlődési irány.
Viszont nem tudok mit kezdeni azzal az infóval, hogy az autó, annyi áramot termel, ami egy családi ház heti igénye.
Az is jó marketing fogásnak tűnik, hogy bármiből akár szemétből előállítható a hidrogén. Arról nem szól a fáma, hogy ez mekkora költséget jelent?

A külső megjelenést és a hangtalan üzemmódot nem véleményezem. ;)
0-0=0

invake
2014.11.21. - 10:56:39
Habár nagyon ocsmány az autó, de tetszenek az ilyen technikai fejlesztések, fejlődések. Ideje volt már.
0-0=0